The mixed-up chameleon

03.03.2019

Animovaný příběh o zmateném chameleonovi, který napsal a ilustroval americký tvůrce knih pro děti Eric Carle, naplnil hodiny angličtiny v posledním únorovém týdnu.

Děti shlédly příběh a následně pracovaly s neúplným textem, který při opakovaném poslechu doplňovaly. 

Příběh jsme si přečetli a přeložili. Děti k tomu obdržely slovní zásobu. Upozornila jsem je na to, že ze slovíček budu vyžadovat pouze názvy živočichů, které většinou již znají. Přepis slov do slovníčků jsem nepožadovala.

chameleon, fly, polar bear, flamingo, elephant, giraffe, seal, fish, deer, fox, turtle

Pak se podívaly na video s titulky a dál pracovaly s první částí příběhu, která byla tentokrát rozstříhaná na jednotlivé věty. Ty měly již bez nápovědy za úkol správně  logicky seřadit a nalepit pod sebe na kus balícího papírutak. 

Na pomixovaného a zmateného chameleona jsme navázali popisem jednotlivých částí těl zvířat, která se objevila v příběhu - lední medvěd, plameňák, liška, ryba, jelen, žirafa, želva, slon a tuleň. Chameleon touhou být jako ta zvířata získal atributy všech, proto jsme si je vyhledali v angličtině a využili jsme je k popisu a procvičení slovesa "have got". Tomu jsme se věnovali před jarními prázdninami. Děti si slovíčka dopisovala k vlastním obrázkům na papír. Opis do slovníčku jsem nepožadovala. Dětem, které si je do slovníčku opsaly, jsem dodatečně vytiskla zápis výslovnosti.

It's an elephant. It has got big ears and a long trunk.

© 2019 Základní škola Doloplazy, okres Olomouc, p. o., všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky